Sony DV1080i High Definition Handycam® grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DV1080i High Definition Handycam® grijs, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

heer.veer 23-11-2007

Beedlkwaliteit is eigenlijk een 10, maar camera doet soms rare dingen bij met scherpstellen, plus het al bekende overbelichtprobleem. Heel vervelend in de zomer.

14Gabber 02-09-2007

Een fijne camera, iets te klein waardoor het strak filmen wat lastiger is. Desondanks zijn er minpuntjes: te vaak blijken de opnamen op de automatische belichting overbelicht. Ik voorkom dit door een handmatige belichting te kiezen en die m.b.v. de Cam Ctrl tijdens de opname bij te stellen (draaien) aan de knop. Echter de belichting wordt nu niet vloeiend lichter of donkerder, maar stapgewijs; wat terug te zien is tijdens het afspelen. Dit is echt een hinderlijke tekortkoming. Kies je voor 'Spotfocus' dan blijkt ook 'Focus' op 'aan' te worden gezet die ook na het uitzetten van de camera op 'aan' blijft staan. Hierdoor moet je hem eerst weer uitschakelen om voor de volgende opname weer scherp te kunnen stellen. Het scherpstellen op het kleine lcd-scherm is al zo lastig omdat bij veel omgevingslicht (Zuid-Europa) het scherm met moeite 'afleesbaar' is. Ook na het verhogen van de schermverlichting. Bovendien is het scherm gewoon te klein. De oogzoeker is niet geschikt als alternatief, helaas. Mijn 'lage' beoordeling voor de beeldkwaliteit betreft niet de scherpte (echt mooi) maar de te lichte beelden op de automatische belichtingsstand. Ondanks de minpuntjes: een aanrader.

Peetje 21-04-2007

Als TV zenders amateurbeelden gebruiken wordt dat er altijd bij vermeld.
Beelden gemaakt met deze camera zullen niet veel meer verschillen met professionele apparatuur mijnsinsziens(mits goed opgenomen)
Ongelofelijk dat dit mogelijk is met een camera in deze prijsklasse.
Ik heb er wel een groothoeklens bij gekocht die er niet veel meer van af zal zijn.
Telemacro is zeer goed.
Van harte aanbevolen door Peetje

Art747 09-04-2007

HDR-HC7E is een prima camcorder. Tot nu toe met Canon XM2 gewerkt maar m.n. het grote formaat van de XM2 is lastig voor gebruik in vakantie etc. De Canon is qua beeld gelijk aan de Sony op Philips full HD televisie. Maar de Sony is beduidend minder van kwaliteit (ruis) bij minder licht. Tenslotte kan je de zoeker van de Sony niet naar boven kantelen, alleen een stukje uittrekken. Dat maakt opnames via de zoeker niet echt comfortabel, zodat je meestal het schermpje moet gebruiken, wat weer niet optimaal is bij veel zon.

Mark Heijdemann 01-04-2007

Camera specifiek gekocht voot onderwatergebruik in vergelijk met de HC3 (mijn vorige) is de kwaliteit verassend genoeg nog beter! Vooral de kleuren zijn spectaculair in mijn onderwateropnames (Amphibico huisje) zowel in combinatie met HID lampen als alleen met Ur-pro filter. Nog geen moment spijt gehad.

Steward 22-03-2007

Bij normale lichtomstandigheden een uitstekend, gestoken scherp beeld met natuurlijke kleuren.
Automatische scherpstelling werkt supersnel.
Camera ligt prima in de hand, ondanks zijn kleine grootte. Foto's gemaakt op de MemoryCard zijn goed (zéker voor een videocamera).
De tape gaat er aan de bovenkant in; een pluspunt.

Nadeel: bij slechtere lichtomstandigheden produceert de camera (te) veel ruis.
Een groter nadeel is, dat de met veel tam-tam aangekondigde handmatige scherpstelling nauwelijks bruikbaar is: het wieltje is veel te klein, en de scherpstelling in de camera reageert onnauwkeurig op draaien.
Vooral het laatste is voor mij teleurstellend.

videogek 18-03-2007

Wat een geweldige camera. Na lang gezocht te hebben toch voor deze gegaan! Niet alleen vanwege de HD, maar ook door al zijn andere features en mogelijkheden. Geen moment spijt van tot nu toe, geweldig beeld, geluid en gebruiksgemak.
Hoop dat snel de Nederlandse handleiding online komt.

Mr marcok 17-03-2007

Heerlijke camera om mee te werken, ligt goed in de hand. Ook goed filmen in huis als het wat donkerder is.

Perfect om op hoge kwaliteit op te nemen en vervolgens op lage (DVD) kwaliteit af te spelen. Het wachten is op betaalbare BlueRay.

Jammer inderdaad dat er geen draagriem bij zit, ook een geheugenkaartje was wel even aardig geweest voor deze prijs.

Verder nog geen minpunten kunnen ontdekken.

filmpjeandre 15-03-2007

Na een paar filmpjes gemaakt te hebben met deze camera kan ik niet anders zeggen dan dat het echt een top camera is. Sony heeft zich ten opzichte van de hc1 echt overtroffen. De hc1 sloeg de plank volledig mis, maar nu hebben ze zo een beetje alles verbeterd wat ze maar konden. Het resultaat mag er zijn. Haarscherp beeld en zelfs als je met de camera beweegt blijft het beeld scherp. Dat was bij de hc1 wel anders, waarbij sterk bewegende beelden of een kleine beweging van de cameraman een onscherp beeld opleverde. De bediening is hetzelfde als bij alle andere sony camera's alleen kun je hier nog een aantal zaken handmatig instellen zoals witbalans bijvoorbeeld.
Het verwerken van de HD films ging makkelijker dan ik dacht, maar het kan met de pc wel even duren om je bewerkte (gemonteerde) film in HD kwaliteit op te slaan op je pc. Dat ligt aan je pc en of compressor.
De camera ligt ook lekker in de hand, maar ik vind het dan weer jammer dat de draagriem tegenwoordig niet meer bij de camera's zit. Maar ach, dat is persoonlijke voorkeur en het doet voor de rest geen afbreuk aan de geweldige kwaliteiten van deze camera.